torsdag 8 september 2011

Mia Skäringer

Har precis läst hennes bok "dyngkåt och hur helig som helst". Det är hennes krönikor från tidningen Mama. Denna boken är sanslös. Flera gånger blev jag tvungen att skratta högt. Mia är verkligen ovanlig. Hon är så rak på sak att man baxnar. När jag nämnde för en jobbarkompis att jag läst denna bok sa hon direkt att hon avskyr titeln och vägrar läsa den. Jag har nog känt liknande, att den är provocerande. Men det är synd att inte läsa den och man borde nog anamma Mias sätt lite grand. Även om det inte alltid kan vara så lätt att vara hennes närmaste alla gånger. Fast man kan ju vara säker på var man har henne. Hon verkar vara den minst falska person jag kan tänka mig.

1 kommentar:

  1. Tror att hennes show med samma namn är på väg att visas i TV. Jag läste hennes blogg när hon skrev och hon är oerhört nära och lite skyddslös så där har man en känsla av.

    SvaraRadera