torsdag 15 september 2011

Gengåvan

17.40 satt jag hemma och insåg att vi var i desperat behov av regnjacka. Vad gör man? Åker till Intersport och pröjsar 500 spänn? Nej, inte idag. Det är tisdag, då är ju Gengåvan öppet. Jippie, jag kastar mig dit. 17.45 är jag där, (det stänger 18.00) river runt hysteriskt bland kläderna och hittar en ganska bra jacka. Känns nästan som ny. Slår till, men nu till saken, jag har ungefär två minuter på mig att titta bland böckerna. Jag nyper Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elisabeth Gilbert. Denna bok har ju filmats och jag har länge känt för att  läsa den. Föll även för  Sarahs Nyckel av Tatiana de Rosnay som tydligen är en av de bäst säljande författarna i Europa. Även denna har filmatiserats och visats på Skövde filmfestival förra veckan. För 10 spänn har jag några härliga bokstunder framför mig, tror jag i alla fall. Vi bokslukare har alltid nåt att se fram mot. Tur att man har blivit en sådan. Speciellt nu när höstmörkret kryper närmare...

2 kommentarer:

  1. Hade det här varit på facebook hade jag tryckt på "gilla-knappen". Flera gånger... =)

    SvaraRadera