söndag 21 augusti 2011

Misslyckade läsförsök

Dödsbud med Mark Billingham köpte jag på loppis nära Torekov i somras. Tyvärr kom jag inte in i den. Jag borde gilla den, handlar om en kriminalpolis i London. Men det hjälps inte. Jag fick ge upp efter  100 sidor.

Jag har även fått överge  Scarlet och Feather med Maeve Binchy. Jag har läst flera böcker av denna irländska författarinna och gillat flertalet böcker skarpt. Speciellt  " I blodbokens skugga". Tyvärr känns den här helt ointressant och jag försöker ända till sidan 180, men här får jag nog. Svårt att veta om det beror på en själv eller att det är en sämre berättad historia....

1 kommentar:

  1. Rekommenderar ändå Billingham, han är mycket bra. Det finns flera engelsmän som är mycket bra i den genren. Fråga om du vill låna :)

    SvaraRadera