lördag 5 januari 2013

Femtio nyanser av honom av E L James

Jag läste den här boken på svenska. Man var ju lite nyfiken på vad som fångat så många läsare i 37 länder...Jag kan inte bestämma vad jag tycker. Jag dras snabbt in i berättelsen som egentligen är som vilken roman som helst till att börja med. Kemin mellan huvudpersonerna i boken är av den explosiva sorten och i och med mr Greys traumatiska bakgrund har han ägnat sig åt avancerade sexlekar. Ja man kanske kan gilla det ändå, även om man växt upp i Bullerbyn med kärleksfulla föräldrar. Unga och oerfarna Anastasia får insyn i en ny värld. Det är även första gången hon på riktigt attraheras av någon. När väl de där vågade partierna beskrivs är det först lite spännande men det blir efter ett tag enahanda då det är otroligt mycket upprepningar och det blir faktist tjatigt. Men eftersom jag direkt ville ha tag i del 2 kan jag ju inte annat än erkänna att jag blev lite nyfiken på hur det hela skulle sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar