söndag 26 augusti 2012

I själ och hjärta med Maeve Binchy

Den här boken ångrar jag nästan att jag läste. Det är så pladdrigt och tjatigt att jag är tvungen att hoppa över massa text ibland. Orkar inte med en massa ytliga karaktärsbeskrivningar på en otroligt massa människor som på olika sätt har relationer till varann. Jag läste en del av Maeve Binchy förr och tyckte det var bra. Antingen har jag ändrat smak eller också har böckerna blivit sämre. Men eftersom boken hade över 400 sidor och jag ändå läste ut den så var det väl ändå med en viss behållning jag läste boken.  Som vanligt handlar det om en grupp människor på Irland. Nyckelpersonen är läkaren Clara som får i uppdrag att bygga upp en ny hjärtklinik på ett sjukhus i Dublin. Hon väljer noggrant personal och får igång ett väl fungerande team. Sedan utvecklas diverse relationer och romanser mellan de olika karaktärerna och deras alla vänner och släktingar, phu. Skönt att jag läst färdigt. Det står på baksidan av boken att man blir varm om hjärtat när man läst boken, ja, kanske lite. Men mest utmattad av allt tjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar