tisdag 8 maj 2012

Jag har blivit utmanad av Bea och Sara. Här är mina svar:


1. Vilken författares nästa utgivning längtar du mest efter?
Alexander Mcall Smith om filosofen Isobel. Blir alltid överlycklig när ny bok kommit ut...
2. Vilket är ditt bästa bokfynd i år? Keith Richards bok "livet".
3. Du ska ha en middagsbjudning. Vilka tre författare vill du bjuda in? Amoz Oz som skrev "hur man botar en fanatiker, verkar så mysig. 
Karin Brunk-Holmqvist och Alex Schulman. Detta har jag inte alls tänkt över, finns säkert många andra jag ej kommer på just nu.
4. Vad bjuder du på för mat? Det blir nåt enkelt, en smarrig  BLT-sandwich och en öl.
5. Vilken bokkaraktär skulle vara den ideala partnern för dig? Kommer inte på någon. Banks kanske.
6. Vilken var den senaste boken du läste som gjorde dig besviken?  I det sista regnet håller jag på med. Tycker den är seg. Jag kanske upplever den annorlunda när jag läst  färdigt...
7. Vilka bokserier följer du? Ingen direkt. 
8. Vilka är dina favorit-kommissarier i deckarnas värld? Kommisarie Banks, Lynley och Knutas är härliga snubbar.
9. Vilken utav de övernaturliga krafter som diverse vampyrer besitter i Twilight skulle du helst vilja ha?

Aldrig sett Twilight. Vad finns det? Att man är odödlig? Vore skönt, eller inte.....
10. Vilken genre återkommer du oftast till? Deckare, drama och biografier.
11. Om du skulle ge oss (Sara & Bea) varsitt boktips, vilka böcker skulle du då rekommendera?

Ok, ni är så uppdaterade så jag plockade fram gamla grejer .Victoria Bennedictsson med "Pengar" den är intressant, Kammarjungfrun med Margaret Forster, Alias Grace med Margaret Atwood, Cecilia Samartin med Senor Peregrino, den är ju ganska ny förstås, den är bra. Vill ni garva ordentligt? Läs godingen  "Ser min bak stor ut i den här?" med Arabella Weir, hejdlöst rolig.

1 kommentar: