tisdag 3 april 2012

Hitta Vilse med Carin Hjulström

Det här var en ny bekantskap. Jag har sett Carin som programledare för ett antal år sedan och fascinerades då av hennes rappa och glada intervjuteknik. Således lite intressant att läsa en av hennes böcker. Det här är hennes andra utgivna bok och vad jag förstår har båda hennes böcker mottagits väl av läsarna.
Hitta vilse handlar om en nyutexaminerad journalist som lyckas få anställning på en känd kvällstidning i Stockholm. Hon är till en början ganska ensam och tillvaron ter sig lite osäker då hon direkt mister sitt nyinskaffade jobb. Inledningsvis undrar jag vad jag har för glädje av denna bok men ganska snart blir jag engagerad och läser snabbt  ut boken. Det är intressant att läsa om den tuffa journalistbranschen. Huvudpersonen är kanske lite väl  naiv ibland men känns ganska trovärdig och det är bra karaktärsbeskrivningar i boken för övrigt. Boken får klart godkänt från mig.
Hitta vilse

1 kommentar: